Matkahaukka Kirkkonummi

Italian antiikkimatka 24.-27.3.2022

Upea Piemonten kiertomatka Italian oppaan Maarit Kerojärven johdolla odottaa sinua. Matkan kohokohdista mainittakoon mm: Viinikellarivierailu Gattinaran kylässä, Stresan kaunis kylä Lago Maggioren rannalla, Isola Bella -saari ja Borromeo-suvun palatsi sekä Torino ja siellä pidettävät perinteiset Balon antiikkimarkkinat. Matkan ohjelma on runsas ja siihen sisältyy paljon yhteisiä ruokailuja. Matka toteutetaan yhteistyössä Huutokauppa Helanderin​ kanssa.

Matkan hinta:

1385 €  / hlö jaetussa kahden hengen huoneessa

1535 € / hlö yhden hengen huoneessa

Toimistomaksu 15 € / varaus

Hintaan sisältyy:

• Finnairin suorat lennot Helsinki-Milano-Helsinki
  • Majoitus Milan Speranza -hotellissa Stresassa sekä majoitus Concord Hotellissa Torinossa.
  • Ohjelman mukaiset yksityiset kuljetukset linja-autolla sekä venekuljetus.
  • Hotelliaamiaiset, lounas x 2, illallinen x 2
  • Ohjelman mukaiset vierailut: Muun muassa Viinikellarivierailu Gattinaran kylässä, Stresan kaunis kylä Lago Maggioren rannalla, Isola Bella -saari ja Borromeo-suvun palatsi, Torino ja perinteiset Balon antiikkimarkkinat.
  • Matkanjohtajan Antti Haukkamaan, sekä paikallisopas Maarit Kerojärven palvelut koko matkan ajan.

Matkaohjelma:

Lähtöpäivä, saapuminen Stresaan
Torstai 24.3

Saapuminen klo 10.15 (ay 1751) Milanon Malpensan kentälle, jossa opas Maarit Kerojärvi on meitä vastassa. Noin tunnin ajomatkan jälkeen saavumme maineikkaista viineistä tunnettuun Gattinaran kylään, jossa tutustumme pienen viinikellarin arvokkaisiin kätköihin. Kierroksen jälkeen nautimme aperitivon ja maukkaan lounaan viineineen talon viihtyisässä locanda-osteriassa. Lounaan jälkeen on mahdollisuus viiniostoksiin. Matka jatkuu Maggiore-järvelle. Noin tunnin ajomatkan jälkeen saavumme Stresan kauniiseen kylään, joka sijaitsee Lago Maggioren rannalla. Majoittumisen jälkeen teemme pienen tutustumiskierroksen Stresan keskustaan, jossa kaikki on todella lähellä. Nautimme yhteisen illallisen hotellissamme.

Isola Bella -saari ja Torino
Perjantai 25.3.2022

Aamulla vapautamme huoneet ja keräämme matkalaukut yhteen tilaan. Lähdemme pienen venematkan päähän tutustumaan Isola Bella -saarella sijaitsevaan Borromeo-suvun palatsiin, jossa on vielä suuri määrä alkuperäisiä esineitä ja huonekaluja 1600- ja 1700 -luvuilta. Siellä on jopa sänky, jossa itse Napoleon vuonna 1797 on viettänyt ainakin yhden yön. Vierailu upeassa palatsin yksityisessä puutarhassa kuuluu museolipun hintaan. Puutarhaan saa tutustua vapaasti, jokainen oman makunsa mukaan. Tapaaminen tiettyyn kellonaikaan yhteisesti sovitussa paikassa, josta jatkamme matkaa veneellä. Muutaman minuutin päästä saavumme pienelle Isola Pescatori-saarelle, joka on kalastajien ja taiteilijoiden asuttama. Nautimme saarella yhteisen lounaan. Ruokailun jälkeen palaamme veneellä Stresaan, matka kestää noin 15 minuuttia. Stresassa pakkaamme matkalaukut bussiin ja lähdemme samantien kohti Torinoa. Torino on Piemonte-alueen tärkein kaupunki, joka toimi vuosina 1861-1864 yhdistyneen Italian kuningaskunnan ensimmäisenä pääkaupunkina. Torino on edelleen ilmeeltään ylväs ja aristokraattinen. Ajomatka sinne kestää noin 2 tuntia. Perillä majoittumme hotelliin ja riippuen saapumisajasta, voimme tehdä pienimuotoisen kaupunkikävelyn keskustassa. Vapaa illallinen.

Balon-antiikkimarkkinat Torinossa
Lauantai 26.3.2022

Jo vuodesta 1857 alkaen pidetyt Torinon perinteiset Balon-antiikkimarkkinat ovat avoinna klo 7.00-18.00. Markkinat pidetään Piazza della Repubblicalla ja sen läheisyydessä. Lähdemme hotellilta kävellen klo 9.00 pitkin keskustan katuja, matkaa noin kaksi km. Vapaa lounas. Vaihtoehtoina markkinoille on Torinossa elokuvamuseo näköalatorneineen (maksullinen) ja maailman toiseksi suurin egyptiläisen kulttuurin museo, molemmat sijaitsevat kaupungin keskustassa. Aikaa voi viettää myös jalkoja lepuuttaen piazzojen kahviloissa, tai jos energiaa riittää, niin ostoksille on mitä parhaimmat puitteet. Yhteinen illallinen ja yöpyminen Torinossa.

Paluupäivä
Sunnuntai 27.3.2022

Kello 10.00 vapautamme hotellihuoneet, siiräämme matkalaukut bussiimme ja lähdemme kohti Lingotton monitoimikeskusta. Fiatin entisen autotehtaan tiloihin rakennettu keskus on muokattu ostos- ja tapahtumakeskukseksi, 1980-luvulla. Keskuksessa on 100 kauppaa ja 11 ravintolaa. Lingotton katolta löytyy mm. upouusi viisi kerroksinen Museo 500 ja viheralue, joka on rakennettu entisen Fiatin koeradan ympärille. Ostoskeskuksessa on myös maineikas Eataly herkkukauppaja sekä Fiatin perustajasuvun Agnellin taidekokoelmat omassa museossaan. Vapaata aikaa ja vapaa lounas. Klo 14.30 lähtö lentokentälle. Ajomatkaan on hyvä varata 2 tuntia. Paluulento Helsinkiin klo 19.00 (ay 1756)

Vuosi:
Esittelyteksti:
Upea Piemonten kiertomatka odottaa sinua. Matkan kohokohdista mainittakoon mm: Viinikellarivierailu Gattinaran kylässä, Stresan kaunis kylä Lago Maggioren rannalla, Isola Bella -saari ja Borromeo-suvun palatsi sekä Torino ja siellä pidettävät perinteiset Balon antiikkimarkkinat. Matkan ohjelma on runsas ja siihen sisältyy paljon yhteisiä ruokailuja. Hinta alk. 1385 €/henk.
Kuukausi:
Maaliskuu